torsdag 20 oktober 2011

Behandlingshem

Efter Danmarks resa blev det ett möte med övervakningsnämnden, ville inte få några ytterligare straff så jag säger att jag ska fara på behandlingshem. Hade inte riktigt bestämt mig men det lät ju säkert bra i deras öron.

Drar till Åsele och super mig redlös. Vaknar upp när några poliser väcker mig och säger ”Nu är det fullt här inne så du får gå ut!” förstår ingenting men jag vaknar till lite och får fram orden ”vart är jag?” tydligen så hade jag inte tagit mig ner till stora scenen i år heller. Jag går från stationen med en före detta vit tröja som hade blivit röd efter all vin jag fått på mig, hittar tillslut en gammal bil som jag får sova i ett par timmar innan solen går upp.

Några veckor senare är det motorveckan i Lycksele och jag är fortfarande full sedan Åsele, hade bara fortsatt supa varje dag där emellan Denna gång ingen fyllecell men de hade letat efter mig när jag hade varit på campingen och stulit mat. Kommer ihåg hur en av mina vänner frågar ”Vad är det här för drog?” visar mig två tabbletter och jag kollar fort på internet vad det är. Tydligen kunde man bli lite flummig på dem men det var inget att rekommendera som rusdrog. Sket i vilket och kastar i mig båda två innan bussresan hem. Värsta bussresan i hela mitt liv! Helt uttorkad i bussen utan vatten med fruktansvärda magsmärtor. Direkt bussen anländer i Umeå tar jag mig in på toaletten och börjar spy, ligger säkert en timme där inne innan det slutar. Tror inte jag tålde de där tabbletterna

Lägenheten tog socialen av mig då jag inte kunde visa mig negativ på pink proven. De slutade även ge mig pengar. Flyttade in hos en polare och hade inte krona att ge honom i matpengar men han var riktigt snäll och hjälpte mig hela sommaren med både mat och bostad. Sista helgen hemma är jag totalt dum i huvudet. Stal bilen av honom, jag var riktigt sjuk de sista veckorna hemma men det här tog priset. Förstår om du inte kan förlåta mig bara sådär men jag ska verkligen försöka gottgöra dig på nått sätt. Förlåt och jag är verkligen super ledsen att det blev såhär!

Samma helg kör jag både Lsd, Benzo och opiater. En av kvällarna kör jag massor med Subutex och vaknar ännu en gång av att poliser väcker mig i en fyllecell. Det är här jag tar beslutet att fara på behandling.

På måndagen går jag till socialkontoret, samma dag far jag. Får inte komma på behandlingshemmet på en gång utan måste först sitta en vecka inlåst på en avgiftning.

Jag har fört dagbok nästan varje dag sedan dess och ska börja gå igenom den med er så snart som möjligt men för att inte bara avsluta historian hur som helst tänkte jag tillägna nästa inlägg till frågor så är något du undrar över som har hänt så fråga nu. Har säkert missat en del men det är svårt att komma ihåg allt så om det är något du undrar över i min historia så har du nu chansen!

FRÅGAFRÅGAFRÅGAFRÅGA
FRÅGAFRÅGAFRÅGAFRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGAFRÅGAFRÅGA
FRÅGAFRÅGAFRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA
FRÅGA

7 kommentarer:

  1. Vad har du för planer på att göra när du kommer ut från hemmet?

    Tänkte på jobb,bostad,studier osv!


    Väldigt bra skrivet förövrigt!

    SvaraRadera
  2. Hur kände du dig när poliserna än en gång väckte dig inne i fyllecellen och vad exakt var det som fick dig att ta beslutet om att åka på behandlingshem? Tankar, känslor osv.

    Måste bara säga att du är oerhört stark som orkar skriva och dela men dig av din historia för alla! Kämpa på. Du kommer klara det fint :)

    SvaraRadera
  3. Tycker bara att du borde bli bra på att rappa, du har ju mycket att säga

    SvaraRadera
  4. har inget att fråga för du har varit nog stark med att skriva allt dethär robin, verkligen!

    hoppas allt kommer bli bra för dig för det är du värd!

    SvaraRadera
  5. Måste säga att du är jätte duktig på att skriva och du ska veta att du är modig och stark som orkar berätta allting så här. Kämpa på!

    SvaraRadera
  6. Vilka drömmar hade du när du var liten?

    SvaraRadera
  7. Tycker du är en fantastisk människa som tagit dig såhär långt! Vet inte om det här hör till din historia riktigt men ..vill fråga om du vet hur din f.d flickvän och den där mercedes mår idag?

    SvaraRadera