söndag 23 oktober 2011

Sårat


Sårat många har du gjort men är det någon som du tycker du svikit och sårat mest av dina kompisar eller vuxna i din närhet?
Känns det som att de som betyder mycket för dig finns kvar trots det du gjort mot dem?




Jag är så fruktansvärt ledsen att det har blivit såhär med mitt liv, jag har aldrig menat att såra någon utan det har kommit med min drogpersonlighet. Jag är egentligen är en bra kille som verkligen inte vill såra någon och hur det har blivit såhär ändå har jag svårt att svara på.

Hur jag bara kunnat skita i personer i min omgivning, hur jag har varit så fruktansvärt egoistisk är svårt att föreställa sig. Allt har handlat om mig och hur jag har det, bara jag haft det bra så har det runtomkring mig varit skit samma.

Jag kan inte säga att det är några speciella som jag svikit mest, jag menar alla har olika känslor och alla tar åt sig på olika sett. Om jag kanske ringt en kompis tokbäng så har den personen tagit åt sig på ett sätt medan om jag inte hjälp mamma måla om har hon tagit det på sitt sätt.

Vill försöka svara på frågan ändå och jag kan säga att det finns vissa personer i min omgivning som jag borde ha behandlat på ett helt annan sätt. Först och främst mitt ex, jag skäms så otroligt mycket på att ens tänka på hur jag behandlat henne, ingen människa är värd att behandlas på det sätt jag behandlat henne och jag har fruktansvärt mycket ångest för det här fortfarande. Har inte pratat med henne speciellt mycket än idag hur jag känner inför det men det är så svårt att förklara för henne hur jag ser på allting när jag själv inte riktigt vet. Hon är en av de jag känner jag har sårat mest.

Två vänner har jag svikit väldigt mycket också, en av dessa har jag känt i många år och både han och hans familj har ställt upp så fruktansvärt mycket för mig, att jag gjort som jag gjort mot honom är helt oförlåtligt. Han har ställt upp i vått och torrt, hans föräldrar har låtit mig följa med på både semestrar och allt möjligt. Hans lillasyster är en super fin tjej och det känns som jag aldrig ens har uppskattat det tillräckligt. Du vet vem jag pratar om och jag önskar det finns något sätt i världen jag kan förlåta dig på! Jag behöver både dig och din familj kvar i mitt liv, ni betyder så väldigt mycket för mig! Jag brukar kunna formulera mig men när jag försöker skriva det här får jag börja om och börja om. Tack med hela mitt hjärta för allt, snälla låt oss gå vidare.

Den andra killen jag pratar om fanns där när jag behövde någon som allra mest, missade i historian en del men faktiskt är det så att jag flyttade inte in till Umeå på en gång utan jag bodde hos den här killen nästan hela sommaren, vi gjorde allt tillsammans. En så sjukt bra kille som till och med sa till mig första gången jag rökt på ”Du kommer fastna i den där skiten, lägg ner” varvid jag svarade ”Nejnej inte jag” du hade rätt! Förlåt att det blev såhär. Önskar man kunde dra tillbaka tiden när vi höll på som mest med allt vi gjorde men tyvärr är det inte så lätt. Jag hoppas vi kan bli så bra vänner som vi än gång var! Tack för allt och hälsa din mamma att hon är nog den bästa mamman man kan ha.

Känner nu när jag skriver att det finns fler jag skulle vilja skriva om men det är så svårt och risken att jag missar någon betydelsefull är stor. Frågan innehöll också en annan del då du undrade om jag tror de finns kvar för mig. Jag tror att även om relation med någon har brustit på några ställen så kan den bara bli starkare. Det är klart det kommer ta tid men när man väl är där tror jag den absolut blir starkare än förut. De finns kvar för mig även om de inte känner likadant, jag måste bara visa hur mycket jag skäms för allting jag är nått sätt.

Jag blir ledsen att du som skrev frågan var anonym, känns som den där frågan inte kommit om det inte är så att jag sårat dig. Känner du att jag har sårat dig så har jag absolut gjort det, jag vill verkligen försöka säga förlåt eller på nått sätt prata med dig, snälla skriv till mig.

9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Varför vart min kommentar borttagen?

    SvaraRadera
  4. "Att man inte har någon vettigt att säga själv återspeglas bäst genom att man inte gör annat än citerar någon annans inlägg på ett forum. " Citat från människokännaren Jeff Stryker.

    SvaraRadera
  5. Dock så ställde jag en fråga också, samt att jag påpekade något jag inte förstod.. Därav citatet. Du vill spegla verkligheten med din blogg antar jag? Varför censurerar du den då från kanske lite jobbiga kommentarer med en helt befogad fråga?

    SvaraRadera
  6. För att jag ska kunna lägga vikt vid en fråga som är helt onödig och personen ifråga inte vill ge ut sitt namn anser jag inte att svaret är viktigt.

    Skriv gärna frågan igen med ditt namn så får den absolut stå här men om du behöver vara anonym för att ställa en sådan fråga förstår jag inte meningen.

    SvaraRadera
  7. Att du hamnat där du är gör så ont Robin.
    Du är ju inte den här människan. Du är en underbart snäll å fin kille som skulle gå långt trodde jag. Tror däremot att du kommer göra de då de här är över men de är nog en lång väg dit.
    Du är en ärlig grabb. Genom snäll. Varm hjärtad. Ja vad ska man säga mer. Du har alltid funnits starkt i mitt hjärta å de kommer du fortsätta göra.

    Om folk som du sårat och folk som sårat dej i ditt liv inte kan ta emot de du skriver då får dom leva sitt eget liv. Deras problem lixom.
    Du är så stark som gör det här och kommer långt när du får ut allt för alla.
    Fortsätt så här älskade Kusin!!!

    <3

    SvaraRadera
  8. Hoppas du rycker upp dig, och inte börjar om med missbruk, tyck inte synd om dig själv, det som hänt är gjort.


    Ta tag i problemet. Det är bara du som kan ändra på situiationen.bli objektiv ta lärdom av misstagen då blir du stark.
    Förvänta dig inte att personalen trollar och du blir kvitt drogerna.

    Du kommer att ha suget kvar, MEN tyck inte synd om dig själv. Ring ingen pundar polare. dom kan dra åt helvete, ring hellre någon normal vän sitt inte och älta om det förflutna,det ändrar inte ett skit. Ta diskutionen om vad fan ska jag göra nu planera framåt.

    Det är den dagen du kommer ut från hemmet, som du ska stå imot. Man kan alla kan stå imot om du fattar konsekvensen av varför du varit inlagd, och du ska fan inte hamna i skiten igen.
    Du är ung kasta inte bort livet, lev det för helvete.
    Bli inte religös,och gå med någon sekt bara. förvänta dig inte att gamla vänner kommer att förlåta dig.Men visa att dom du har kvar och nya du skaffar i framtiden respekt mm..

    Visar du mig att du har balls och vill ändra dig, så kan jag hjälpa dig

    Mvh Den dryge målaren

    SvaraRadera
  9. shit. de måste gått fort för dig att börja med drogerna?. jag pratade lite nu och då med dig då du gick 9an på artedi.. och som ja fattade då var du bara en sån som du rökte cigaretter och drack öl och körde epa typ? jag själv sa alltid att jag aldrig skulle börja dricka eller knarka när ja tyå gick i 6an ungefär.. men sen med åren är det ju dethär med alkohol och cigg. ja supa va väl kul ett tag men sen i början på 2010 skulle ja va cool och smaka av en holk och visst kände som inget i början men ja
    tyckte de va gott osv.. sen vart de att man smakade nån gång ibland och sen prövade man ritanlin ännu fuckat att ta. sen tyckte man att knarka va en roolig grej. det vart till en vana varje dag att skaffa nått kul. för hade man inget var ingenting roligt.. man tog imot allt man fick tag i . sen efter ett haövår bara satt man där hög varje dag.. man kan inte säga att ja va en stor knarkare men under den tiden ja höll med skiten mådde jag riktigt dåligt jag tryckte ner mig själv jag tyckte varje dag att jag svek alla runt omkring. jag gickk med en klump i halsen varje gång jag tagit nåt. men jag hoppas verkligen du klarar att inte hamna i skiten igen. jag tycker själv att man inte mår bra av det . och pga av attt jag mådde dåligt lyckades jag hålla mig borta från det.. och det är jag mycke glad för...


    mvh joacim fransson

    SvaraRadera