söndag 18 mars 2012

Börjar om..


Varför försvann bloggen helt plötsligt?

Jag var tvungen när bloggen blev ett stress moment för mig, egentligen inte bloggen i sig utan bekräftelsen som följde med. När jag började blogga så mådde jag inte alls bra och behövde verkligen stöd utifrån eller bekräftelsen att det jag gjorde var bra. Detta eskalerade ganska mycket för mig och när jag bloggat ett tag så blev det viktigare och viktigare att statistiken hela tiden gick upp. Hela tiden ett sökande av mer bekräftelse.

Samtidigt klarade jag inte av att vara helt ärlig i allt jag skrev och gentemot mig själv var detta sjukt jobbigt. Jag rökte Spice här på behandlingshemmet någon vecka innan jag stängde bloggen och ville inte berätta för personalen då jag inte orkade med några konsekvenser just då. Nu berättade jag för personalen ett par veckor senare och tog ändå de konsekvenser som blev.

Dock har det kommit mycket positivt genom att stänga bloggen, jag har gått in för behandlingen på ett helt nytt sätt eller jag har gått in genom mig själv och hittat tillbaka mycket självförtroende. Jag har tränat både självkänsla och självförtroende genom att inte har någon blogg. Nu söker jag inte bekräftelse lika mycket utifrån utan har någonstans hittat det i mig själv och kan känna ärligt att det jag gör är bra.

Jag har även blivit mycket mindre svart/vit i allt jag gör utan tar livet lättare nu på nått sätt. Är inte alls lika manisk och kan känna hur skönt det bara är att ta det lugnt.

Tänkte berätta en massa saker men…. har annat för mig ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar