söndag 18 mars 2012

Ny grupp


Det har kommit hit en helt ny grupp, de flesta som satt när jag kom hit har lämnat och det gör att gruppen är rätt ostabil i sitt mående just nu. Nya grupper tar ett tag smälta samman och de provas gränser hos varandra hela tiden. Detta eviga tränande på att försöka acceptera personer för vilka de är och för deras beteenden är påfrestande.

Här kan jag inte välja vilka jag ska vara med utan bor tillsammans med ett gäng missbrukare som alla har olika bakgrunder och olika personligheter. Här sätts tålamod och acceptans på prov, jag är ju tvungen att bo tillsammans med dem och umgås med dem varje dag. Det verkar dock som jag tar det hårdast av de som sitter här, jag blir helt slut. Jag tror det bror på att jag känner igen så mycket beteenden som jag också hade när jag kom hit. Tillexempel sökandet av bekräftelse och uppmärksamhet, blir sjukt irriterad på det och vill bara skrika. Kanske är det bra att jag känner som jag gör, bevis på att jag kommit en bit i behandlingen?

Förresten jag håller på att skriva ett litet dokument som jag ska ha när jag kommer härifrån, ja det är inte länge kvar nu... Tanken är att jag ska ha det här och kunna titta på när jag kommit ut för att påminna mig själv om hur det varit. Kommer även skriva strategier om hur att hålla sig drogfri och andra användbara saker jag kan komma att behöva. Första sidan i dokumentet heter ”En vanlig dag på droger” där har jag skrivit hur en vanlig dag på droger såg ut. Detta avsnitt är för att påminna mig om hur det varit när jag missbrukade. Tänkte lägga upp hela dokumentet när det är klart men tar en stund att skriva så ni får ha tålamod.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar